Skip to main content

Sociala medier

Har du ett privat Facebook- och Instagramkonto? Då vet du säkert hur mycket reklam du nås av idag, hur lätt det är att kommunicera med såväl företag som privatpersoner. Facebook och Instagram är två av dem större kanalerna och sociala medier som används idag för att marknadsföra sin verksamhet och sitt företag genom. Gör du det idag?

Låt säga att du har en funktionell och användarvänlig hemsida som dessutom indexeras av Google och gör dig synlig på första sidan. Det är jättebra! Där når dina kunder dig när dem specifikt söker på dina tjänster. Detsamma gäller Facebook, det är ytterligare en kanal för att nå ut till befintliga, men också nya kunder!

Är du som företagare aktiv med att dela med dig av nyheter och erbjudanden så får du inte bara dina följare att stanna kvar utan det ökar också chansen att nå ut till nya. Dels genom dem välanvända gilla- och delaknapparna men också om du marknadsför reklaminlägg, såsom erbjudanden och annonser.

Instagram har en helt annan plattform. Där kan du som företagare nå ut till betydligt fler potentiella intressenter. Där har man nämligen möjlighet att använda sig av väsentliga hashtagbegrepp, ord som beskriver just det du och ditt företag symboliserar men också synonymer. Hashtag och vilka ord man väljer är oändliga.

För att demonstrera vad vi menar kan du titta på vår fotograf Jennies instagramsida samt hennes andra projekt, Sälj live 24sju. Om du tittar i kommentarsfältet har hon lagt dit flera hashtag som på något sätt i huvudsak ligger inom samma område.

Fotograf Jennie Efraimsson
@fotograf.efraimsson

Sälj live 24sju
@saljlive_24sju